Online / Content Kundupplevelser Varumärke
Positiva team

CV Anna Christell

Generalist och specialist. Från chefsnivå till genomförande.

Lång erfarenhet av online marketing, varumärke och kommunikation för kända varumärken såsom Audi Stockholm, Kamasa Tools, Wella och IFS. Ansvarig för ett affärsutvecklingsprojekt inom lojalitet på Din Bil Sverige AB (Porsche, Audi, Skoda, Seat och Volkswagen).

Senaste 3 åren som MarCom-konsult för Stora Enso Biomaterials, Sveriges Ingenjörer, IVL Svenska Miljöinstitutet, CUPRA & SEAT mfl.

 

Strategisk marknadsförare, digitala strategier & affärsutveckling

  • Awake Marketing: Affärsstrateg marknadsföring och kommunikation. Konsult för bolag som behövt ställa om och “bli mer online” under C-19. Strategier, ledning av team, copy m.m. Se exempel på uppdrag i egen regi här (Stora Enso Biomaterials, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sveriges Ingenjörer, ACC Glas & Fasadkonsult, CUPRA & SEAT mfl).

  • Loyalty Manager, affärsutveckling lojalitetsprogram för alla bilvarumärken och servicemarknad på Din Bil Sverige. Rapporterade till CIO, CFO, CEO

  • Ansvarig för Audi Stockholms online marknadsföring och mediaköp, lanseringar, intern kommunikation (AudiSthlm/Din Bil Sverige)

  • Event Director Globe Forum Sustainability Conference Dublin 2010 & Stockholm 2011med partners som Sida, Stockholm Business Region, Audi

  • Strategisk projektledare byrån United Media Group med kunder som Telia (Luger/DreamHack), Nivea, Globe Forum

  • Market, Strategy & Planning Sweden, Wella Professionals, då P&G

  • Marknadskommunikatör för Kamasa Tools på KGK. Ansvarig för ny varumärkesprofil, hemsida, sponsring, exportmarknad, testteam för produktutveckling

  • Övriga bolag ex. ERM Consulting Services, IFS AB (Global Marketing HQ Linköping), Netwise (CTI-applikationer)

LinkedIn.

Connecta gärna med mig på LinkedIn för mer info.

 

Kurser i online marketing & datadriven kommunikation på Berghs, IHM och Hyper Island.

  • “Create a datadriven mindset“ på Hyper Island

  • Online marketing på IHM Business School med en internationell certifiering av Digital Marketing Institute

  • Har efter högskolestudier (TurismEkonomiska programmet i Kalmar: företagsekonomi, kulturgeografi, statistik, programmering, sociologi) gått kurser i CSR, copy, skiss, projektledning, ledarskap.

 

Intresserad av bolagsstyrning med digitalt marknadsfokus

  • Certifierad Styrelseledamot 2014 (under föräldraledigheten), Styrelseakademien